Holdbeskrivelser

Vi har på klinikken mange forskellige tilbud af træning og herunder kan du læse lidt om de forskellige hold der er hos os – vi har mange nyheder pr. 1/9-2017!

Træning på hold sikrer dig en god gang træning med kvalitet, tryghed & effekt.

HOLDENE

Stram op

Thearobic

Stram Op

Til Stram op arbejdes der bl.a. med elastikker spændt fast på hænder samt fødder, vægte og stepbænke. Deltageren får strammet samtlige muskler op i hele kroppen på en måde, som giver lange, slanke muskler. Faste baller, mave, arme og lår.

Denne form for træning er til den udøver, som har brug for en del udfordring både styrke- og konditionsmæssigt. Der er en del koordination i træningen, men efter et par gange er de vigtigste trin lært, og så er det bare super sjovt.

Stabilitet

Grundtræning

Træning med PowerHoop

Et hold vi tilbyder alle, der ikke har prøvet at træne før.

Træningen er i et roligt tempo nede på et plan, hvor alle kan være med.

Vi bygger langsomt alle kroppens muskler op fra de inderste holdningsmuskler til de ydre bevægemuskler. For at lære at bruge kroppen rigtigt, skal musklerne også lære at koordinere indbyrdes, derfor er der indarbejdet balance og koordinationsøvelser i træningen.

Der arbejdes med mange forskellige redskaber, både bolde, vægte, PowerHoops m.m.

Ryghold

Træningen er baseret på styrke og udholdenhedstræning for ryggens ”korsetmuskler”, samt ben og skuldre, for derigennem at stabilisere ryggen til at klare hverdagens udfordringer. Her trænes blandt andet med store bolde, elastikker, vægtstænger og stepbænke.

Der trænes desuden kondition, balance, koordination og bevægelighed, samt holdningskorrektion og træning i løfteteknik.

Holdet henvender sig til dig med den ømme og trætte ryg, diskusprolaps med eller uden operation, slidgigt eller efter andre rygoperationer.

Teen – NYHED

Holdet til forældre og teenagere. Træningen foregår både i klinikkens træningssal og motionscenter, hvor der arbejdes med styrke og kondition. Alle bliver introduceret til motionscenteret og kan derefter træne på egen hånd.

Der er fokus på balance, stabilitet og styrke, kombineret med sjove lege der også forbedrer konditionen.

Håndværkerfit – NYHED

Henvender sig til håndværkeren med slidte skuldre, ryg, nakke og knæ. Der trænes med fokus på at genetablere bevægeligheden og styrken over de udfordrede led. En sjov time, hvor skurvognen er flyttet ind i træningssalen 😉

Efterfødselshold

Mor med nyfødt baby. Et hold til de mange nybagte mødre der oplever smerter og ubalance i kroppen. Målet er at styrke og stabilisere nakke, skuldre, mavemuskler og bækken efter fødsel. Der arbejdes meget med holdningskorrektion. Baby er velkommen i træningen.

Crossfit + TRX – NYHED

Træning med TRX

TRX er en effektiv træningsform hvor man bliver udfordret på både styrke, balance, stabilitet og funktionalitet. Træning med TRX giver specielt god styrke til coren. Træningen udføres udelukkende med egen kropsvægt som modstand.

Det er altså træning hvor du både får pulsen op, og får trænet alle de store muskelgrupper. Kombinationen af styrke- og konditionstræning gør at du kan presse dig selv, blive udfordret og få sved på panden.

Body pump – NYHED

Body pump er et meget kendt fitnesskoncept i hele verden. Det er træning med vægtstang, hvor der sættes vægtskiver på, hvilket giver dig mulighed for selv at regulere vægten efter niveau. Til Body pump er hele kroppen i brug, og der trænes typisk med lidt lavere vægt og flere gentagelser. Det er altså en træningsform hvor alle kan være med, uanset niveau og erfaring med træning.

Jumping – NYHED

Jumping

Jumping fitness er en dynamisk fitnessform, der udføres på specielt udviklede fitnesstrampoliner. Der hoppes til forskellige energiske rytmer, der styrker kroppen på en meget positiv og energisk måde. Det er en kombination af hurtige og langsomme spring, samt forskellige variationer af traditionelle aerobictrin og andre energiske elementer. Det er fantastisk cardiotræning, der udføres til god musik og med højt humør. Mere end 400 muskler bliver aktiveret ved Jumping, hvilket bl.a. skyldes den konstante tyngdekraftsændring. Det giver styrke til hele kroppen, og er også velegnet til genopbygning efter skader, takket være trampolinens bløde affjedring.

Slide – NYHED

Til slide får du trænet hele kroppen. På dette hold bruger vi Slidere, så man ”glider” kontrolleret ud i de forskellige øvelser, hvilket  hele tiden stiller krav til balance, koordination, styrke og stabilitet. Det er en sjov og effektiv træningsform – der er specielt fokus på store bevægelsesudslag, corestabilitet og kropskontrol, samt korrekt holdning.

Puls/HIT – NYHED

HIT er et hold med power på, hvor du bliver udfordret på både styrke og kondition. Der laves primært øvelser med høj intensitet, og pulsen kommer op. Hele kroppen bliver trænet igennem, og det giver øget forbrænding, bedre kondition og øget muskelmasse.

Hjerte/kredsløb – NYHED

Konditionshold hvor man konditestes i starten af forløbet, og der laves program både i motionscenter samt til holdtræning.

Dans dig glad

En glad time med gang i hvor vi danser til latinamerikanske rytmer og diskorytmer. Træning der gør dig glad – og alle kan være med!

Balance – NYHED

Der arbejdes med bevægeligheden i fødder, ankler, knæ samt hofte. Alle led styrkes både i forhold til stabilitet og balance. Der arbejdes bl.a. med balancepuder, trampoliner og slides.

Bassin

Aqua-bike

Aqua-bike

Bassin foregår i Gudskov Svømmehal. Der trænes på både lavt og dybt vand. Det er ingen forudsætning at kunne svømme. Træningen afhjælpes med halskraver og mavebælte.
Vi træner bevægelighed, stabilitet af ryggens korsetmuskler, kondition, balance og koordination.

Som redskaber anvender vi lette skumhåndvægte, slanger, plader, bolde m.m.
Træningen henvender sig til alle med ryg, skulder, hofte, knæ og fodledsproblemer. Godt for gangbesværede, personer med gigtsygdomme eller neurologiske problemer.

Skånehold (henvisning påkrævet)

Foregår i klinikkens træningssal. Træningen er både med og uden redskaber. Redskaberne kan f.eks. være stepbænke, store bolde, elastikker, balancepuder m.m.
Træningen er baseret på stabilisering af de lednære muskler med lille belastning og mange gentagelser.

Vi træner desuden kondition, balance, koordination og udspænding.
Holdet henvender sig til den utrænede, der skal i gang efter operation, blodpropper eller måske hjerneblødninger. Også velegnet til patienter med gigtlidelser og neurologiske sygdomme m.m.

Færre deltagere. Mere tid til den enkelte til personlig vejledning.

 

Tilmelding på holdene sker i receptionen eller via dette link, hvor du logger ind med dit medlems nr. og en adgangskode du får oplyst i receptionen.